201906.18
0
0

Мотивація – один із засадничих  елементів успішного бізнесу. Коли працівники приходять на роботу із задоволенням – підвищується їхня продуктивність, покращується якість роботи, а також кількість зробленого. Компанія, відповідно, розвивається та збільшує свій прибуток. Існує безліч часто застосовуваних на даний момент методик мотивації працівників, але це той випадок, де традиційно не завжди означає дієво. Практика показує, що підхід  до мотивації працівників має бути дуже індивідуальним, комплексним та професійним, тоді він дає кращі результати обом сторонам цього процесу – як роботодавцеві, так і працівнику.

Аналіз результатів компаній, які вдаються до креативу  у питанні мотивації працівників показує, що слід продовжувати рухатися саме в цьому напрямку. Звичайно, не варто розраховувати на універсальний рецепт, адже запорукою успіху нестандартної мотивації є  індивідуальний підхід до кожного бізнесу та визначення особливостей конкретного колективу, на основі чого і має вибудовуватися стратегія.  Але досвід  світових лідерів у своїх напрямках може наштовхнути на початок шляху та допомогти згенерувати ідеї.

Отож сфокусуємо увагу на двох всесвітньо відомих компаніях – лідерах у своїх напрямках та на тому як вони мотивували своїх працівників.

Засновник The Walt Disney Company Уолт Дісней постійно  вдосконалював мотивацію своїх працівників. Він постійно вигадував оригінальні способи для цього. Адже чудово розумів, що плинність кадрів найвища там, де люди не вважають свою роботу престижною. Він прагнув не лише покращити імідж підрозділів, а й ретельно підходив до вибору їх назв.

Так, за Діснея пральні в готелях, найбрудніші і важкі місця роботи, на територіях, що належали до компанії парків розваг були перейменовані в текстильні служби (textileservices). Це поставило їх в один ряд з такими престижними підрозділами компанії, як відділ маркетингу або відділ по роботі з клієнтами, лишившись при цьому єдиним підрозділом, куди було легко потрапити. Не дивно, що незабаром пральні стали одним із найбільш популярних місць роботи для людей, які тільки починали кар’єру в компанії.

Як результат, у 1990-ті роки обсяг роботи текстильної служби різко зріс, а популярність знову впала. Тоді, щоб уникнути масових звільнень, менеджмент компанії оголосив, що заохочуватиме будь-які пропозиції співробітників цього підрозділу, спрямовані на поліпшення якості роботи та умов праці. Пропозиція спрацювала. Співробітники сервісу отримали привілей обговорювати плани розвитку своїх служб і брати участь в підготовці бюджету. Плинність кадрів знову увійшла в норму.

Практика доводить: творчий підхід до стимулювання персоналу не тільки можливий, а й необхідний, якщо компанія хоче досягати успіхів. Попри  зовнішню спонтанність сам процес має бути детально продуманий і доречний в конкретній ситуації. Важливо, що подібні експерименти дійсно надихають людей на трудові подвиги більше, ніж традиційні елементи системи мотивації. Крім того, нестандартні рішення – відмінний інструмент згуртування команди.

З далеких 90-х перенесемось в сьогодення. Одна із найуспішніших компаній в галузі IT,  Google – чудовий приклад нестандартної та ефективної мотивації співробітників.

Уже декілька років поспіль Google є лідером рейтингу кращих роботодавців світу. Буде справедливим зауважити, що це досягнення не лише керівника, а й кожного, хто працює над проектом. Тому питання мотивації тут постає особливо гостро та вирішується особливо креативно.

Для початку задовольняються базові потреби працівників –комфортний та затишний офіс із елементами творчого настрою. Центральний офіс оснащений спортивним комплексом, перукарнею, хімчисткою та іншими закладами. Окреме місце відведене розвагам – щоб потрапити з другого на перший поверх достатньо просто спуститися гіркою, у перерві можна покататися на велосипеді чи самокаті, розслабитися в масажному кріслі чи пообідати смаколиками на кухні.

Також в офіс можна приходити з домашніми улюбленцями якщо вони допомагають зосередитися та краще виконувати свою роботу. Досить нестандартно, погодьтеся!

Щодо графіка – то в Google його легко можна коригувати відповідно до часу особистої працездатності, біоритмів та інших особливостей творчих натур. Такий собі рецепт застосування індивідуального ККД.

Не роботою єдиною! Знайома ситуація, коли на робочому місці приходить геніальна ідея і її хочеться терміново втілити? Для співробітників компанії це звичайна справа і такі бажання заохочуються керівництвом. Річ у тім, що чверть робочого часу працівники можуть витрачати на власні проекти, які не пов’язані з прямими завданнями. Так з’явилася пошта Gmail – беззаперечне підтвердження ефективності такої системи роботи.

І як «вишенька на торті» компанії – медитація. В офісі створені спеціальні кімнати для медитації та навіть є вчителі. Ціль такого прийому – навчити співробітників техніці медитації і як результат – підвищити їх усвідомленість, самодостатність, енергійність та креативність.

Звичайно, і в креативній мотивації важливо дотримуватися певних меж, але те, що в сучасному світі вона працює краще, ніж традиційні звичні методи – доводить світовий досвід.

Головне – знайти свій особистий підхід до співробітників та створити власний рецепт успіху.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *