201906.24
0
0

Навіть якщо співробітники працюють добре, можливо, це не межа, і вони можуть зробити набагато більше … Щоб мотивувати людей до роботи із повною віддачею, сьогодні матеріального стимулу вже не достатньо.

Мотивувати працівників українських компаній суто «гривнею» чи «доларом» стає дедалі важче. Час вносить свої корективи, коли бонуси або підвищення заробітної плати вже не спрацьовують, а роботодавцям потрібно розширювати свої знання, виходити за рамки грошового еквівалента та вдосконалювати систему мотивації.

Далі ми продовжимо досліджувати сучасні прийоми мотивації, реалізовані в бізнесі, які дають щось більше, ніж чергове монетизоване заохочення працівника, та щось більш вартісне, ніж короткочасний ентузіазм в роботі для компанії.

Хто розважається – той працює

З часом навіть найулюбленіша та цікава робота стає не більше, ніж обов’язком, який потрібно виконувати з дня в день, а одноманітність та буденність поглинає настільки, що стає складно отримувати задоволення від процесу та працювати на класний результат. Тоді в гру вступає артилерія розваг або розважальна мотивація. Як це працює? Читайте та черпайте ідеї!

До прикладу, страхова компанія DP Mann щороку дає можливість кожному співробітнику реалізувати свою будь-яку, навіть найбільш дивну мрію коштом керівництва. Але за однієї умови – якщо доведе, що це піде йому на користь та позитивно вплине на робочий процес. Такий вид мотивації допоміг одному з працівників втілити в життя свою дитячу мрію – навчатися в театральному коледжі, а інший піднявся на вершину Кіліманджаро.

Мережа Marks&Spencer регулярно організовує наукові та мистецькі форуми, завдяки чому працівники завжди в курсі культурних заходів, лекцій, концертів, а відвідуючи їх розширюють свій кругозір, відволікаються від щоденних турбот та з новими силами й натхненням повертаються до роботи.

У одному з підрозділів компанії Cognex, яка розробляє пристрої «зору» для роботів, є посада під назвою «директор з розваг». Посадові обов’язки цього працівника – вигадувати розваги для штату співробітників з 270 осіб, які працюють близько 15 годин на добу.

Наприклад, свято з нагоди закінчення шкільного року у дітей працівників провели за мотивами звичного шкільного дня: звіт у форматі розмальовки, за транспорт – шкільний автобус, а їжу подавали в боксах для шкільних обідів.Така політика досить результативна – плинність кадрів в компанії становить близько 2,8%, в той час як у конкурентів – 11,5%. Однак варто дуже доречно і дозовано застосовувати подібні заходи, адже існує ризик перетворити роботу в парк розваг, що негативно відіб’ється на продуктивності праці.

Мистецтво – ліки від буденності

Більшість людей, які щодня проводять на роботі, переважно знаходяться у звичному колі колег і, як правило, усі розмови зводяться до робочих моментів, що накладає свій відбиток на настрої та ефективності. Мистецтво ж дає можливість перевести спілкування в іншу течію. Така ідея прийшла керівництву компанії Akzo Nobel, що є світовим лідером хімічної промисловості. Фірма скуповує картини молодих художників та виділяє кошти на проведення музичних фестивалів. Працівники різних підрозділів можуть обмінюватися картинами, враженнями та вподобаннями – завдяки цьому вони ближче знайомляться, відволікаються від щоденних турбот та розширюють кругозір. Керівництво відзначає, що під впливом таких проектів значно покращилася ефективність роботи та атмосфера в команді.

Виробник ексклюзивної канцелярії Montblanc також вдається до мотиваційної терапії мистецтвом. Усі співробітники мають так звану «культурну картку», завдяки якій вони відвідують музеї, театри та концерти зі знижкою у 80% – працівник платить 20% від вартості, усі інші витрати здійснює компанія.

А у німецькому видавництві Random House працює система, за якою кожен, хто працює більше як 10 років, може піти в оплачувану творчу відпустку. Такий собі бартер – людина відпочиває, набирається сил та натхнення і повертається з купою креативних ідей, які відразу починає реалізовувати на робочому місці й, як результат, значно покращує стан справ компанії.

Схожий сценарій у видавництва американського журналу Newsweek – співробітник, який пропрацював в цій компанії не менше 15 років, має право взяти творчу паузу тривалістю у 6 місяців, впродовж яких буде отримувати 50% своєї зарплати.

Цікаво означає ефективно 

У сучасному світі для людини важливо, щоб робота була цікавою та давала місце професійним та творчим амбіціям. Виклики та нестандартні завдання не лише не лякають, а навіть навпаки – надихають при правильній побудові системи мотивації у конкретній ситуації. Тому керівникам потрібно докласти неабияких зусиль, аби створити такі умови, щоб робота підлеглих була не лише високооплачуваною, а й захопливою.

Господар німецького готелю Schindlerhof чудово впорався з цим завданням та вбив двох зайців одночасно – підібрав доручення, що цікаве для працівників та корисне для компанії. Співробітники готелю періодично готують звіти про конкурентів. Для цього вони відвідують ці заклади – зупиняються в потрібному готелі або вечеряють у ресторані, до того ж можуть запросити з собою чоловіка, дружину чи друга, подругу. Таке «завдання» потрібно виконувати не менш, ніж тричі на рік, а всі витрати оплачує керівник. Чи не робота мрії?

Виконавці таких доручень відчувають себе шпигунами, які виконують спецзавдання й одночасно відпочивають від своїх основних обов’язків. До того ж, людина, яка бачить роботу конкурентів зсередини може помітити недоліки, які наявні і у роботі свого закладу. Наприклад, якщо при спілкуванні телефоном для того, щоб з’ясувати якесь питання людину доводиться переводити на різні лінії, то вона може це зауважити і для уникнення такої ж ситуації на своєму робочому місці – запропонувати спростити систему чи влаштувати тренінг для всієї команди, щоб уникнути чи усунути цей недолік в роботі.
А керівник, у свою чергу буде вдячний ініціативному підлеглому за хорошу ідею та уважність.

Мотивації, типові для 20-го століття працює все менш ефективно. На зміну їм приходить щось більш цікаве, креативне та мистецьке. Винагороди типу «Якщо..тоді..» часто руйнують творчий підхід та знецінюють важливі аспекти в компанії. Насправді, таємниця високої продуктивності не в грошових нагородах чи покараннях, а в невидимому внутрішньому поштовху. Поштовху робити справу заради неї самої. Поштовху робити справу, тому що вона має однаково велике значення для всіх і результат важливий для кожного.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *